Hátrányos helyzetű vagyok, mert roma származású vagyok, kisebbséghez tartozom 2.
Hátrányos helyzetű vagyok, mert roma származású vagyok, kisebbséghez tartozom 2.
Felsőzsolca, 2019.05.29.
A második foglalkozást ismét egy előadással kezdtük. Az előadás témája: Hátrányos helyzetű vagyok, ezen belül a romák helyzetére külön is kétértünk. Fontosnak tartottuk ezzel külön is foglalkozni, mivel az előző foglalkozáson ez a téma érdekelte a legjobban a gyerekeket, illetve a településen nagyon sok gyermek és család roma származású. Miközben az előadást tartottuk, beszélgettünk az előítéletekről, a beilleszkedési nehézségekről, az alacsony iskolázottsági szintről, a lemorzsolódásról. Ennek okairól és a megoldási módokról. Szóba került a szegregáció és a bizalomhiány. Ezek a fogalmak a gyerekek számára ismeretlenek voltak. Sokat kérdeztek és megosztották egymással tapasztalataikat.
Ezután szituációs játékok következtek. El kellett játszani, különféle szituációkban pl. hogyan viselkednek hivatalos ügyek intézésekor. Majd elmondták ezekkel kapcsolatos véleményüket.
A
szituációs helyzetek megbeszélése után, csoportos játékokkal folytatódott a
foglalkozás. Minden játékra önként lehetett jelentkezni. A játékok során
megtapasztalhatták, hogy milyen érzés, ha tartozunk valahová és hogyan
reagálunk, ha visszautasítanak minket. Több játék pedig alkalmas volt a bizalom
kialakítására, fejlesztésére. Most is jókedvűen, örömmel és aktívan vettek
részt a gyerekek a foglalkozáson.