Az egyházi szervezetek működése és az egyházi szervezetek által nyújtott szolgáltatások megismerése című műhelymunka
A műhelymunka a Felsőzsolcai Általános Művelődési Központban került megrendezésre 2018.12.04-én 16:00 kezdettel.
A szakmai vezető köszöntője és megnyitó beszéde után az egyházi szervezetek, oktatási intézmény képviselői először a működési területüket mutatták be, megemlítve a település elhelyezkedését, földrajzi helyszínét, jelenlegi helyzetét és adottságait, majd pedig ismertették az általuk megvalósított programok tapasztalatait. A műhely munka során részletesen kitértünk a programokba történő célcsoport tagok bevonásának nehézségéről (amely mindenhol a legnagyobb problémát okozta), illetve ezzel kapcsolatosan közösen beszéltük meg, hogy melyek lennének az ezzel kapcsolatos jó gyakorlatok. Az előadások után a tapasztalatok összegzése következett fórumbeszélgetéssel egybekötve.
"A nevelés, oktatás eredményességét klasszikusan a szülő, gyerek, tanár együttműködésének minősége határozza meg. A tanár, szülő, gyerek kapcsolat nem értelmezhető a tágabb környezet, a család, a lakókörnyezet szociális hátterének ismerete nélkül. Ha eredményesen szeretnénk fejleszteni a gyerekek képességeit, hatékonyan akarjuk bővíteni ismereteiket, akkor őket magukat, szüleiket, tanáraikat, környezetüket valódi partnerekké kell tennünk. A partnerség eleve feltételezi a közösséget, hiszen valamiért közösen kell tevékenykednünk. A partnerség egyenrangú felek között tud megszületni, és kölcsönös érdekeken tud nyugodni. Az együttműködés kialakításának rögös útját neveztük a bevonás folyamatának. "
A bevonás kapcsán nem feledkezhetünk meg a közösségi tervezés fontos eszközéről.